Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Бронзова статуя Давида мармурова статуя св. Георгія




П'єро делла Франческа, один з найбільших монументалістів і теоретиків живопису Раннього Відродження, у своїй творчості поєднав інтерес до проблеми кольору і світла з пошуком суворої пропорційності фігур, стверджуючи, що пропорція є мати і королева мистецтва. Його образи стримані, сповнені гідності і віри в розум людини.

Роботи: церковні фрески, світські парадні портрети, картини «Поклоніння волхвів» і «Мадонна милосердя».

Мадонна дель Парто

Жанр: религиозная живопись Техника: фреска

Андреа Мантенья - головний представник ренесансної живопису в Північній Італії. Своє ідеальне уявлення про античну людину він втілив в образи людей епохи Відродження, наділених пристрасністю переживань і внутрішнім достоїнством. Одним з перших використав перспективу в просторовому рішенні. Особливо революційна його станкова робота «Мертвий Христос». Відбивав ідеї мужності, патріотизму.

Сандро Боттічелі - піднесений й аристократичний художник. Знамениті його «Весна», «Покинута», «Народження Венери», «Оплакування Христа», де біблійні мотиви, теми любові, смерті, краси передані однаково тонко і лірично.

Сандро Боттічелі ПортретСимонетти Веслуччі (бл. 1476-1480)

Весна

ЧІКВЕЧЕНТО. У першу чверть XVI ст. творили так звані «Титани Відродження», це час розквіту художньої культури Італі ї. Високий Ренесанс збігся з періодом запеклої боротьби італійських міст за свою незалежність. У художній культурі на перший план висуваються проблеми громадянського обов'язку і високих моральних якостей особистості. Створюється узагальнений образ сильного духом і тілом людини - героя. У цей період в живопису розробляється повітряна перспектива, а матеріальність форм досягається світлотіньовим моделюванням об’єму.

Леонардо да Вінчі - один з «титанів», втілення нового типу художника - ученого, мислителя, людини багатогранного таланту. Знамениті його мальовничі мадонни, фреска «Таємна вечеря» у трапезній монастиря Санта Марія делле Грація в Мілані, «Джоконда». Як скульптор він створив глиняну модель кінної статуї Франческо Сфорца в величину майбутнього бронзового монумента (7 м). Відомі його графічні роботи, технічні розробки.

«Таємна вечеря»

«Джоконда»

Рафаель Санті - художник, який поєднав у своїй творчості ліричні образи мадонн з монументальною величчю архітектури та величними пейзажами. З його фрескового живопису найбільш відома «Афінська школа» в апартаментах тата.

фреска «Афінська школа»

Мікеланджело Буонаротті - скульптор, живописець, архітектор, борець за гуманістичні ідеали, гідний громадянин. Знамениті його рельєфи «Мадонна біля сходів», «Битва кентаврів», де позначена головна тема мистецтва майстра - тема боротьби, що сприймається як апофеоз героїчного, сили та краси. Ідея громадянського подвигу відображена в статуї «Давид» (5,5 м). В 1512 р Микеланджело розписує стелю Сікстинської капели – серця Ватикану, це грандіозний ансамбль на площі 600 кв. м, присвячений сценам Священної історії, біблійним епізодами, життю пророків. Більше 300 фігур, індивідуальних і значних, представляють красу, міць і розум людини, його пристрасті і гріховність. У капелі розписана і вівтарна стіна (фреска «страшний суд», що зображає крах світу). Чудові статуї гробниць папи ЮліяII «Вмираючий раб», «Мойсей», статуї гробниць сімейства Медічі з алегорією часу.

«П ̓єта» «Давид»

Джорджоне (Джорджо Барбарелли да Кастельфранко) – майстер венеціанської школи, ліричний і споглядальний художник, велику увагу приділяє пейзажу. Знамениті його «Юдиф», «Гроза», «Спляча Венера», «Сільський концерт».

«Буря» «Стара жінка»

Тіціан (Тіциано Вечелліо) - голова венеціанської школи живопису, реаліст і гуманіст. Ідеал земної людської краси виражена у Тиціана в міфологічних образах, знамениті його «Венера перед дзеркалом», «Венера Урбинська», «Даная». Тема ренесансного титану, героя відображена в «Святому Себастьяні», «Розкаяння Магдалини». На біблійні теми створені «Вознесіння Марії». При написанні картини «Любов земна і небесна» використовувався прийом алегорії.

La Schiavona(Слов'янка (картина))

 

 

Північне відродження.

 

Цим терміном прийнято позначати культуру XV-XVI століть в європейських країнах, що лежать на північ Італії: Нідерландах, Німеччині, Франції, Англії. Мистецтво цих країн розвивалося як пряме продовження готики, як його еволюція в напрямку світського мистецтва. Спільність же з італійським Відродженням проявляється в тенденціях соціокультурного процесу: зростання і становлення буржуазного гуманізму, розхитування феодального світогляду, зростаюча самосвідомість особистості.

Нідерланди. У XV столітті Нідерланди стали найяскравішим після Італії вогнищем європейського мистецтва, яке тут набуло більш демократичний характер. У цей період вчені-гуманісти звертаються до античності, перекладаються твори грецьких і римських авторів, виникає вчена поезія латинською мовою і латинська шкільна драма.

Найбільшим вченим-гуманістом початку XVI століття був Еразм Роттердамський (1466-1536), який прославився перекладами грецької трагедії, роботами латинською мовою як наукового, так і художнього плану, наприклад, сатирою "Похвала дурості". Осміянню і критиці піддаються вади сучасного суспільства, представлені як різні види людської дурості.

Для нідерландського мистецтва XV-XVI століть характерно нове, реалістичне бачення світу, утвердження художньої цінності дійсності, вираз органічної зв'язку людини і навколишнього середовища. Це проявилося в живописі та графіці, в побутовому жанрі, в портреті, інтер'єрі, пейзажі.

Архітектура і скульптура аж до XVI століття розвивалися в рамках готичного стилю. Перелом відбувся в живописі у зв'язку з виникненням станкової картини.

Г уберт і Ян ван Ейки - основоположники реалізму в Нідерландах. Про Губерта мало відомостей, Ян ван Ейк (близько 1390-1441) - сміливий новатор, художник філософського розуміння життя, який звернувся до вивчення натури. Нове, життєрадісне сприйняття життя проявилося у Гентському вівтарі, виконаному для капели Вейда (1426-1432, Гент, церква св. Бавона). У роботах "Мадонна канцлера Ролена" (біля 1434 г.), "Мадонна каноніка ван дер Пале" (1436) йде формування портретного жанру, особливості якого втілюються в портретах кардинала Альбергаті (близько 1431), подружжя Арнольфіні (1434 г.) та інших.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-12; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 537 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Даже страх смягчается привычкой. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2418 - | 2130 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.