Ћекции.ќрг


ѕоиск:




 атегории:

јстрономи€
Ѕиологи€
√еографи€
ƒругие €зыки
»нтернет
»нформатика
»стори€
 ультура
Ћитература
Ћогика
ћатематика
ћедицина
ћеханика
ќхрана труда
ѕедагогика
ѕолитика
ѕраво
ѕсихологи€
–елиги€
–иторика
—оциологи€
—порт
—троительство
“ехнологи€
“ранспорт
‘изика
‘илософи€
‘инансы
’ими€
Ёкологи€
Ёкономика
Ёлектроника

 

 

 

 


«аступництво ѕресв€тоњ Ѕогородиц≥




якщо повищ≥ твердженн€ правдив≥ про —в€тих, то куди б≥льше вони правдив≥, €к ≥де про заступництво Ѕожоњ ћатер≥, бо ѓњ молитви напевно мають у Ѕожих очах б≥льшу варт≥сть н≥ж благанн€ вс≥х —в€тих. —в€тий “ома твердить, що —в€т≥ можуть спасти багато душ своњми заслугами та вислуженими ласками. ’ристос ≥ Ѕожа ћати здобули ст≥льки ласк, що годн≥ спасти вс≥х людей: Ђ÷е подиву г≥дне, що кожен —в€тий маЇ ст≥льки ласки, що кр≥м себе самого годен спасти багато ≥нших людей. ¬≥н був би найб≥льшим —в€тим, €кщо б мав ст≥льки ласки, щоб спасти вс≥х людей. —аме ст≥льки ласки мають ≤сус ’ристос ≥ ѕречиста ƒ≥ва ћар≥€ї.

 

—в€тий ¬ернард пише, говор€чи про ѕресв€ту Ѕогородицю: Ђ—карбнице ласк ≥ ћати спас≥нн€, через тебе маЇмо доступ до —ина, щоб через “ебе прийн€в нас “ой, що через “ебе прийшов до нас!ї як до ќтц€ не маЇмо доступу х≥ба через —ина, що Ї ѕосередником справедливости, каже в≥н, так до —ина не маЇмо доступу х≥ба через …ого ћат≥р, що Ї посередницею ласк, тому своњм заступництвом виЇднуЇ ласки, що ≤сус ’ристос вислужив нам.

 

—в€тий ¬ернард дальше твердить, що ѕречиста ƒ≥ва ћар≥€ отримала в≥д Ѕога подв≥йну повноту ласки. ѕерша повнота це ¬оплоченн€ Ѕожого —ина, що в ѓњ лон≥ ставс€ „олов≥ком. ƒруга це повнота ласки, що ради молитов ѕресв€тоњ Ѕогородиц≥ отримуЇмо в≥д Ѕога. ќсь тому —в€тий додаЇ: ЂЅог зложив вс≥ добра в руки ћар≥њ, щоб ми знали, що вс€ка над≥€, ласка ≥ спас≥нн€ поход€ть в≥д “оњ, що Ђприйшла з пустин≥ наповнена радощамиї, ¬она Ї раЇм розкош≥в, щоб ѓњ пахощ≥ та дари, цебто ласки, всюди розносилис€.

 

¬с€ке добро, що маЇмо в≥д √оспода ми отримали через ѕречисту ƒ≥ву ћар≥ю. „ому ж воно так? “ому, в≥дпов≥даЇ —в€тий ¬ернард, що Ѕог так хоче: Ђ“ака Ѕожа вол€, щоб ми все отримували через ћар≥юї. —в€тий јвгустин ще краще ви€сн€Ї, чому воно так д≥Їтьс€. ћар≥€ Ч каже в≥н Ч слушно зветьс€ нашою духовною ћат≥р'ю, бо ¬она сп≥вдњ€ла своЇю любов'ю, щоб ми отримали житт€ ласки €к члени м≥стичного “≥ла, що ≤сус ’ристос Ї його √оловою. Ђясно, що ¬она (ћар≥€) Ї ћат≥р'ю …ого член≥в, €кими Ї ми, бо своЇю любов'ю вчинила, що належимо до ÷еркви ≥ Ї членами ћ≥стичного “≥ла, €кого ’ристос Ї √оловоюї. ѕречиста ƒ≥ва ћар≥€ своЇю любов'ю причинилас€ до духовного народженн€ в≥рних; ось тому Ѕог хоче, щоб ¬она так само своњм заступництвом помагала њм ос€гати житт€ ласки в цьому ≥ житт€ слави в другому св≥т≥. „ерез те св€та ÷ерква велить нам звати ѓњ Ђжитт€м, солодощами ≥ своЇю над≥Їюї.

 

—в€тий ¬ернард заохочуЇ нас завжди удаватис€ до Ѕожоњ ћатер≥, бо —ин завжди вислухуЇ ѓњ молитви: Ђ«вертайс€ до ћар≥њ. «апевн€ю тебе, що —ин напевно вислухаЇ ћат≥р!ї «годом додаЇ: Ђƒ≥точки, ¬она Ї драбиною гр≥шник≥в ≥ джерелом мого дов≥р'€ та над≥њї. ќсь чому —в€тий зве ѓњ драбиною. як ступаючи по драбин≥, н≥хто не ставл€Ї ноги на трет≥й щабель, поки не стане на другий, ≥ не стаЇ на другий, поки не став на перш≥м, так душа не доходить до Ѕога х≥ба за посередництвом ≤суса ’риста, а до ≤суса ’риста не д≥йде х≥ба через ћар≥ю. «ве ѓњ джерелом дов≥р'€ та над≥њ, бо думаЇ, що Ѕог хоче, щоб через руки ћар≥њ переходили вс≥ ласки, що Ѕог роздаЇ нам. Ќаостанок за€вл€Ї, що ми повинн≥ благати в Ѕога вс≥х ласк через ћар≥ю, бо ¬она отримуЇ все, чого попрохаЇ тому, що Ѕог не годен знехтувати ѓњ проханн€: Ђѕрохаймо ласки ≥ прохаймо њњ через ћар≥ю, бо ¬она знаходить чого шукаЇ, ≥ тому не знаЇ в≥дмовиї.

 

—в€тий ™фрем погоджуЇтьс€ з гадкою —в€того ¬ернарда: Ђѕречиста ƒ≥во, нема в нас на кого над≥€тис€ т≥льки на “ебе!ї. —в€тий ≤льдефонс за€вл€Ї: Ђћар≥Ї, Ѕог р≥шив в≥ддати в “воњ руки вс≥ добра, що бажаЇ роздавати люд€м. ќсь тому дов≥рив “об≥ скарби ≥ гардероб ласкиї. —в€тий √ерман ставл€Ї ћар≥њ оце питанн€: Ђўо станетьс€ з нами, ∆итт€ христи€н, €кщо опустиш нас?ї. —в€тий ѕетро ƒам≥€н отак говорить до нењ: Ђ¬ “воњх руках зложен≥ вс≥ скарби Ѕожого милосерд€!ї. —в€тий јнтонин каже: Ђ’то благаЇ ласки без ћар≥њного посередництва, той хоче л≥тати без крилї. —в€тий Ѕернардин —≥Їнський кличе до ћар≥њ: Ђ“и роздаЇш вс≥ ласки. Ќаше спас≥нн€ залежить в≥д “ебе!ї ƒе≥нде ж додаЇ, що Ѕог не т≥льки роздаЇ нам ласки за посередництвом Ѕогородиц≥, але що ¬она, ставши Ѕожою ћат≥р'ю, набула своЇр≥дне право зар€джувати вс≥ма ласками, що отримуЇмо в≥д “ворц€: Ђ„ерез ѕречисту ƒ≥ву життЇдайн≥ ласки переход€ть з ’риста √олови в …ого м≥стичне “≥лої. ≤ дальше каже: ¬≥дколи ц€ ƒ≥ва ћати зачала в —воњм лон≥ Ѕоже —лово, ¬она Ч так сказати б Ч набула юрисдикц≥ю над вс≥ма дарами —в€того ƒуха. ¬насл≥док цього н≥хто не годен отримати в≥д Ѕога ласки х≥ба за посередництвом ц≥Їњ ласкавоњ ћатер≥ї. « цього робить такий висновок: Ђќсь тому ¬она роздаЇ Ѕож≥ дари, чесноти ≥ ласки кому хоче ≥ €к хочеї.

 

—в€тий Ѕонавентура так само висловлюЇтьс€ про цю справу: ЂЅог замешкав у лон≥ ƒ≥ви, тому не боюс€ тверди ≥ й що ¬она набула своЇр≥дне право зар€джувати вс≥ма ласками, бо вони поход€ть ≥з Ќењ немов води з океануї.

ѕрер≥зн≥ богослови, спираючись на авторитет≥ цих —в€тих, борон€ть гадку, що н≥хто не д≥стаЇ н≥€коњ ласки х≥ба за посередництвом Ѕожоњ ћатер≥. “аке твердженн€ подибуЇмо в ¬еги, ћендоси, ѕачучелього, —енЇр≥, ѕоаре,  рассета ≥ багатьох ≥нших письменник≥в не виключаючи Ќаталього, що отак пише: ЂЅог хоче, щоб ми оч≥кували в≥д Ќього вс≥х д≥бр ради могутнього заступництва ѕресв€тоњ Ѕогородиц≥, €кщо молимос€ до Ќењ так, €к требаї. ѕрит≥м наводить цитату з твор≥в —в€того Ѕернарда: ЂЅог хоче роздавати нам вс≥ добра через ћар≥юї.

 

“е саме каже отець  онтенсон, ви€снюючи слова Ђќсь тво€ ћати!ї, що ’ристос ≥з хреста промовив до —в€того ≤вана. ¬имовл€ючи це, ’ристос Ђн≥би бажав зазначити, що н≥хто не буде учасником ћоЇњ  рови х≥ба за посередництвом ћоЇњ ћатер≥. ћоњ рани це джерела ласки, але вона не д≥йде до душ х≥ба через ћар≥ю. ћ≥й учню ≤ване, ст≥льки любитиму тебе, ск≥льки любитимеш ћою ћат≥р!ї

 

якщо Ѕогов≥ приЇмно, що звертаЇмос€ до —в€тих за пом≥ччю, то куди приЇмн≥ше …ому, €к користуЇмос€ заступництвом ћар≥њ, щоб ¬она Ч по словам —в€того јнзельма Ч своњми заслугами покрила нашу нег≥дн≥сть: Ђ√≥дн≥сть ц≥Їњ «аступниц≥ маЇ доповн€ти нашу вбог≥сть. Ќе з браку дов≥р'€ до Ѕожого милосерд€ взиваЇмо ѕречисту ƒ≥ву ћар≥ю, але зо страху перед своЇю нег≥дн≥стюї. —в€тий “ома зве г≥дн≥сть ѕресв€тоњ Ѕогородиц≥ майже безконечною: ЂЅувши Ѕожою ћат≥р'ю, ¬она маЇ своЇр≥дну безконечну г≥дн≥стьї. ќсь тому можна слушно твердити, що молитви Ѕожоњ ћатер≥ мають у Ѕожих очах б≥льшу варт≥сть ан≥ж молитви вс≥х јнгол≥в ≥ —в€тих.

 

Ќа зак≥нченн€ подаЇмо суть того всього, що дос≥ль було сказано: Ђ’то молитьс€, той напевно спасетьс€. ’то не молитьс€, той напевно буде прокл€тий. ¬с≥ —в€т≥, за вин€тком охрещених д≥тей, що померли перед уживанн€м розуму, тому спаслис€, що молилис€. ¬с≥ ж прокл€т≥ тому погубили себе, що не молилис€. Ѕули б не загинули нав≥ки, €кщо були б молилис€. «гадка про те, що так легко могли спастис€, €кщо б були благали в Ѕога ласки, ≥ що тепер уже безповоротно проминув час прохати њх, Ї ≥ завжди буде найб≥льшою мукою прокл€тих у пекл≥її.

2. ¬ј–“≤—“№ ћќЋ»“¬»

 





ѕоделитьс€ с друзь€ми:


ƒата добавлени€: 2015-11-05; ћы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 521 | Ќарушение авторских прав


ѕоиск на сайте:

Ћучшие изречени€:

∆изнь - это то, что с тобой происходит, пока ты строишь планы. © ƒжон Ћеннон
==> читать все изречени€...

2064 - | 1869 -


© 2015-2024 lektsii.org -  онтакты - ѕоследнее добавление

√ен: 0.007 с.