Лекции.Орг


Поиск:




Ігри із повзанням і лазінням




Рухливі ігри та ігрові вправи

Ігри з ходьбою, бігом, рівновагою:

1. «Птахи і зозуля»

2. «Гуси-лебеді»

3. «Ми — веселі діти»

4. «Чия ланка швидше збереться?»

5. «Зроби фігуру»

6. «Каруселі»

7. «Хто перший?»

8. «Мишоловка»

9. «Квач»

10. «Карасі й щука»

11. «Хитра лисиця»

12. «Шпаки».

 

Ігри з повзанням і лазінням:

1. «Ведмідь і бджоли»

2. «Хто швидше до прапорця?»

3. «Курочка і горошинки».

 

Ігри з киданням та ловінням предметів:

1. «Мисливці і зайці»

2. «Цілься краще»

3. «Серсо»

4. «Підкинь і злови»

5. «Не давай м'яч»

6. «Кільцекид».

 

 

Ігри зі стрибками:

1. «Вудочка»

2. «Хто краще стрибне?»

3. «Чижик у клітці»

4. «Не боюсь!»

5. «Снігурі і кіт»

6. «Не лишайся на підлозі»

7. «Стрибуни».

Ігри на орієнтування у просторі:

1. «Піжмурки»

2. «Горюдуб»

3. «Відгадай, чий голосок»

4. «Заборонений рух»

5. «Бережи предмет»

6. «Чий вінок кращий?».

 

 


Ігри з ходьбою, бігом, рівновагою

Птахи і зозуля

Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість.

Хід гри

На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола. Це — «гнізда птахів». Одна дитина — «зозуля», вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вихователя: Птахи у справах полетіли І гнізда-хатки залишили! — діти вибігають із «гнізд» урозтіч. «Зозуля літає» разом із ними. З ними зозуленька літає, Собі хатиноньку шукає! На слова: Птахи, довго не літайте. Свої гніздечка відшукайте! — діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко за­йняти яке-небудь «гніздо». Дитина, яка залишилася без місця, стає «зозулею».

Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити, щоб діти бігали всім майдан­чиком і не «літали» близько від «гнізд».

Гуси-лебеді

Мета: удосконалювати навички бігу на швидкість. Виховувати витримку, кмітливість та орієнтування в просторі.

Хід гри

Учасники гри обирають «вовка» й «господаря», решта — «гуси-лебеді». На одному боці майданчика креслять будинок, де мешкають«господар» і «гуси», на протилежному живе «вовк під горою». «Господар» випускає «гусей» у поле погуляти. «Гуси» йдуть від будинку досить далеко. Через деякий час «господар» кличе їх, і між ними відбувається така розмова:

Х а з я ї н. Гуси-гуси!

Г у с и. Га-га-га!

Х а з я ї н. Їсти хочете?

Г у с и. Так, так!

Х а з я ї н. Так летіть скоріш додому!

Г у с и Нам не можна: Сірий вовк під горою! Не пускає нас додому!

«Гуси» біжать у будинок, а «вовк» намагається їх піймати. «Гуси» повинні «літати» майданчиком. «Вовк» може ловити їх тільки після слів: «Не пускає нас додому!» Піймані залишають гру. Гра завершується, коли майже всі «гуси» піймані. Останній «гусак», який залишився (найбільш спритний і швидкий), стає «вовком». « раніше, ніж ведучий подасть сигнал.


 

Ми – веселі діти

Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби та бігу; ви­ховувати рішучість та орієнтування в просторі.

Хід гри

Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає всередині кола — «ловець». Діти ходять по колу і промовляють:

Ми маленькі дошкільнята,

Любим бігати й гуляти,

І сміятись, і стрибати,

Ану, спробуй нас догнати.

Раз, два, три — лови!

На слово «Лови!» діти розбігаються майданчиком (залою), а «ловець» ловить їх. Якщо буде зловлено двох-трьох дітей, гра завершується. На слова вихователя «Усі в коло!» діти шикуються в коло, і гра продовжується з іншим «ловцем».

Рекомендації до гри

Зловленим уважається той, кого торкнувся рукою «ловець». Спіймана дитина не може бути «ловцем». Якщо «ловець» трива­лий час не може нікого спіймати, його замінюють іншим.

Якщо майданчик великий, на протилежних його боках слід накреслити по одній лінії. «Ловець» стає посередині. Діти шику­ються в шеренгу на одному кінці майданчика і під час гри повинні перебігти на іншу сторону майданчика.

 

Чия ланка швидше збереться?

Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати уважність, пам’ять; виховувати організованість.

Хід гри

Діти шикуються у дві колони напроти вихователя. За умовним сигналом (свисток, змах прапорцем) або командою «Кроком руш!» гравці ходять колонами один за одним або у своїй колоні перешиковуються в пари й ходять парами. За командою «Всі розійшлись!» вони розбігаються по всьому майданчику (залу). За командою вихователя «Стій!» усі зупиняються й заплющують очі. Дорослий змінює місце і промовляє: «Раз, два, три — швидко шикуйтесь у колони біля мене!» Перемагає та ланка (колона), яка швидше збереться. Гру повторюють.

Рекомендації до гри

На початку гри ведучими обирають найактивніших дітей. Можна тримати в руках прапорці (червоний і зелений). Спочатку вихователь змінює тільки місце, де збираються учасники, а потім і прапорці в руках.


Зроби фігуру (Море хвилюється)

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати по­чуття рівноваги, витривалість.

Хід гри

Діти утворюють коло, одна дитина (ведучий) посередині. Діти ходять по колу в різному напрямку: праворуч або ліворуч та біга­ють. Дитина всередині кола промовляє:

Море хвилюється раз,

Море хвилюється два,

Море хвилюється три!

Морська фігура на місці замри!

Діти раптово зупиняються і кожний із них зображує той чи інший придуманий рух. Ведучий обирає те, що йому найбільше сподобалось. Діти міняються місцями. Гра повторюється.

Рекомендації до гри

Діти можуть бігати, стрибати всім майданчиком (залою), а на сигнал ведучого набувають певну позу. Вихователь стежить, щоб вони не стояли тривалий час у нерухомій позі, особливо зігнуті або на одній нозі.

 

Каруселі

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати рит­мічність рухів і спритність.

Хід гри

Посередині майданчика (зали) вихователь кладе на землю зв’язаний у вигляді кола шнур. Це «карусель». Діти граються, ходять, бігають, підстрибують, танцюють. На сигнал вихователя «На каруселі!» діти піднімають шнур із землі та починають рит­мічно ходити по колу, промовляючи:

Карусель спочатку тихо

Завертілась нам на втіху.

Потім все пішло кругом —

І бігом, бігом, бігом!

Після слів «Бігом, бігом, бігом!» діти починають бігти. Коли вихователь дасть команду «Кругом!», вони на ходу швидко беруть шнур другою рукою і біжать у протилежний бік.

Вихователь

Тихше, тихше, не спішіть,

Каруселі зупиніть!

Раз-два, раз-два,

Вже закінчилася гра!

Рух «каруселі» поступово вповільнюється, а після останніх слів діти зупиняються. Вони разом кладуть шнур на землю і роз­бігаються майданчиком (залою). Гра повторюється.

Рекомендації до гри

Вихователеві необхідно стежити, щоб діти ходили по колу рит­мічно та легко бігали. Після кількох повторень гри дітей можна об’єднати у три-чотири підгрупи, а замість шнура покласти в різ­них місцях майданчика (зали) 3–4 обручі (маленькі каруселі). Діти беруться за обручі, як за шнур.


 

Хто перший?

Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

На одному боці зали (майданчика) на стільцях кладуть 4–5 пра­порці. На протилежному — стоять п’ятеро дітей, які вишикувані у шеренгу проти стільців.

За командою вихователя «Раз, два, три — біжи!» діти біжать до свого прапорця, беруть його і піднімають, потім кладуть на місце. Виграє той, хто першим підняв прапорець. Потім діти по­вертаються на свої місця, виходить інша підгрупа. Гра завершу­ється, якщо в ній візьмуть участь усі діти.

Рекомендації до гри

Відстань від стартової лінії до прапорців на майданчику слід установити в межах 15–20 м. Замість прапорців на стільці можна покласти кубики, брязкальця тощо.

 

Мишоловка

Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; виховувати витримку, кмітливість, чесність.

Хід гри

Дітей ділять на дві нерівні підгрупи. Менша утворює коло — «мишоловку», а більша, яка зображає «мишей», розміщується поза колом. Діти, які зображають «мишоловку», беруться за руки й починають ходити по колу праворуч або ліворуч (за умовою), промовляючи:

«Як ці миші надоїли, Розвелось багато їх. Все погризли, все поїли, Якби виловити їх? Бережіться, мишенята, Доберемось ми до вас! Мишоловку ми поставим, Переловимо всіх вас!»

На останні слова гравці зупиняються й піднімають зчеплені в замок руки («мишоловка»). «Миші» в цей час починають швидко перебігати через «мишоловку» й вибігати з неї. На сигнал вихователя «Хлоп!» учасники швидко опускають руки, і «мишоловка» закривається. Дітей, які не встигли вибігти з кола, вважають упійманими, і вони стають у коло. Коли «мишей» буде впіймано, гру починають знову.

Рекомендації до гри

«Миші» перебігають тільки через середину кола, поза колом їм бігати не дозволяється. Не можна також підлізати під закриту «мишоловку» (опущені руки) або розривати коло.


 

Квач

Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

Діти стоять у різних кінцях майданчика. Одну дитину оби­рають «квачем», їй дають до рук кольорову стрічку, і вона стає посередині майданчика. Вихователь:

Квачик, квачик,

раз, два, три,

Швидше ти

дітей лови!

«Квач» намагається когось догнати (квацнути). Той, кого він квацнув, відходить убік. Гра завершується, якщо «квач» зло­вить трьох-чотирьох дітей (за домовленістю). Потім вихователь призначає «квачем» найспритнішу дитину, яку жодного разу не спіймали.

Рекомендації до гри Спійманим уважається той, кого «квач» квацнув, він відхо­дить убік. Якщо «квач» протягом 30–40 с не може нікого квац­нути, то необхідно призначити іншу дитину.

 

 

Карасі й щука

Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

На протилежних боках майданчика вихователь креслить дві «затоки», де живуть «карасі». Відстань між «затоками» 15–20 м. «Щука» стає посередині майданчика — «річки».

Усі діти — «карасі» — стають у шеренгу на одному кінці май­данчика.

У ставку живе рибина:

Гострі зуби, сіра спина.

Полювати вийшла злюка —

Люта та підступна щука!

За командою вихователя «Раз, два, три! Карасику, пливи!» усі «карасі» «перепливають» (біжать) у другу «затоку», а «щука» їх ловить.

Вихователь

Гей, карасики, тікайте,

Їй у рот не потрапляйте!

Повторюючи гру, обирають іншу «щуку».

Рекомендації до гри

«Щука» ловить карасів тільки в «річці», у «затоці» вона не має права ловити. Вихователеві необхідно регулювати біг відпо­чинком. Спіймані діти не можуть бути «щукою».


 

Хитра лисиця

Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережли­вість та витримку.

Хід гри

Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Ви­хователь проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них. Дитина, якої торкнувся вихователь, стає «хитрою лисицею». Вихователь пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою). Коли буде спіймано 2–3 дітей, гра завершу­ється.

Рекомендації до гри

Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю».

 

 

Шпаки

Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати увагу; учити швидко орієнтуватися в просторі.

Хід гри

На одному боці майданчика накреслені кружечки (діаметр 1 м) — «шпаківня» Усі діти — «шпаки», кількість їх непарна, тоб­то на одну дитину більше, ніж накреслено кружечків, а у «шпа­ківню» може «залітати» тільки двоє «шпаків». Вихователь:

Навесні пташки чарівні

Оселились у шпаківні.

Пір’ячком виблискують,

Пісеньки висвистують!

На слова вихователя «Шпаки летять!» діти, наслідуючи політ шпаків, бігають майданчиком урозтіч. На слова «Шпаки приле­тіли!» вони біжать до «шпаківень». Уважається, що дитина, яка спізнилася зайняти місце в «шпаківні», програє. Коли всі діти стануть у кружечки, вихователь говорить: «Шпаки полетіли». Діти знову бігають, а за сигналом займають місце у будь-якому кружечку. Програє той, хто спізнився. Гра повторюється кілька разів.

Рекомендації до гри Якщо дітей у групі парна кількість, то у грі бере участь вихо­ватель. Йому необхідно нагадувати дітям, щоб вони бігали якнай­далі від «шпаківень».


 

Ігри із повзанням і лазінням

Ведмідь і бджоли

Мета: удосконалювати навички підлізати під шнур і лазити по гімнастичній стінці; виховувати увагу, кмітливість.

Хід гри

Вихователь об’єднує дітей у дві нерівні підгрупи. Менша під­група (приблизно одна третина) — «ведмеді», решта — «бджоли». «Бджоли» розміщуються недалеко від гімнастичної стінки, перед натягнутим шнуром — «вуликом». Частина «бджіл» вилазить на гімнастичну стінку.

На відстані 3–5 м від гімнастичної стінки накреслено коло — «ліс», де живуть «ведмеді в барлозі». На протилежному боці — «поле, луки».

На слова вихователя:

Бджоли вулик залишають,

В луг квітучий поспішають! —

«бджоли» злазять із гімнастичної стінки, решта підлазять під на­тягнутий шнур (на висоті 50–60 см).

На слова:

Полетіли по медок,

Полетіли до квіток! —

«бджоли» летять на «луки», у «поле», тобто за визначену лінію.

Вихователь (звертаючись до «ведмедів»)

А ведмеді у садок

В вулик лізуть по медок.

«Ведмеді» вилазять зі свого «барлога», йдуть до «вулика» і ви­лазять на гімнастичну стінку (на висоту 1,5–2 м). На слова ви­хователя «Бджоли!» «ведмеді» поспішають до свого «барлога», а «бджоли» із дзижчанням повертаються. Одна група «бджіл» на гімнастичнім стінці відганяє «ведмедів», а друга вилазить на стін­ку. Під час повторення гри діти міняються ролями. Вихователь називає найспритніших дітей, які швидко і правильно вилазили на гімнастичну стінку і злазили з неї, швидко бігали.

Рекомендації до гри

«Бджолам» слід не ловити «ведмедів», а тільки торкатися їх. Ужалені «ведмеді» залишаються у «барлозі». Слід уважно стежи­ти за дітьми, які вилазять і злазять із гімнастичної стінки. Дітям забороняється зістрибувати зі щаблів стінки.

 


 

Хто швидше до прапорця?

Мета: удосконалювати навички бігу й підлізання під дугу; роз­вивати швидкість і спритність.

Хід гри

Вихователь об’єднує дітей у три-чотири колони — команди (з однаковою кількістю дітей). Вони стають проти стільців, де по­кладено по прапорцю. Стільці поставлено на відстані 6–10 м від стартової лінії. На шляху до прапорців поставлено дуги.

За командою вихователя «Раз, два, три — біжи!» діти, які стоять першими в колонах, підлазять під дугою, підбігають до прапорців, піднімають їх угору, потім кладуть на місце і повер­таються в кінець колони. На наступну команду «Біжи!» біжать другі, треті, четверті тощо. Гра завершується, коли в ній візьмуть участь усі діти.

Рекомендації до гри

Дітям можна бігти зі стартової лінії лише після команди «Біжи!» Після кількох повторень можна замість варто дуг по­ставити обручі, що прив’язані до стояків або стільців. Діти про­лізають в обруч.

 

Курочка і горошинки

Мета: удосконалювати навички бігу та підлізання; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

Вихователь за допомогою лічилки обирає двох «курочок» і трьох-чотирьох «горошинок». Решта дітей утворюють коло, узявшись за руки. На сигнал вихователя «Горошинки покоти­лись!» «горошинки» розбігаються, забігають у коло, підлізаючи під руки дітей, і вільно вибігають із нього. «Курчата» намагають­ся спіймати «горошинки». Гра завершується, коли переловлені всі «горошинки». Її повторюють уже з новими «курочками» і «горо­шинками».

Рекомендації до гри

Дітям у колі не можна затримувати «горошинки» і «курочки», коли вони біжать. Якщо «курочка» тривалий час не може спійма­ти «горошинку», то гру припиняють.


 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-12-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 3373 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Ваше время ограничено, не тратьте его, живя чужой жизнью © Стив Джобс
==> читать все изречения...

577 - | 586 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.