Лекции.Орг
Лекции.Орг
 

Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

Та Латинської Америки



Міфологія – головне джерело образів мистецтва Давнього світу. Відображення космогонічних міфів та природного середовища у храмовій архітектурі Месопотамії. Зикурати Етеменігуру в Урі та Етеменанки у Вавілоні. Типи палацових споруд. Оздоблення поверхонь будівель глазурованою цеглою – відмінна риса месопотамського стилю (Ворота Іштар, Дорога процесій, тронний зал Південного палацу у Вавілоні). Рельєф – головний елемент декору шумеро-аккадських та ассиро-вавілонських палаців. Поєднання барельєфа та горельєфа у палаці Саргона ІІ). Героїчний епос “Сказання про Гільгамеша” – основне джерело образів мистецтва. Реалістичні риси в рельєфах та фрескових розписах інтер'єрів.

Ідея Вічного життя – основа давньоєгипетської культури. Міф про Осиріса та Изиду. Обряд муміфікації та некрополь як матеріальне втілення ідеї Вічного життя (піраміди в Гізі, напівскельний храм у Дейр-ель-Бахрі, скельний храм в Абу-Симбел). Рельєф. Живопис. Архітектура наземного храму – символ самовідродження Ра (Карнакський храм, Рамесеум). Живописне і скульптурне оздоблення саркофагів та гробниць – магічний код вічного буття. Поєднання елементів фасного і профільного зображення у каноні Вічного життя.

Відображення релігійно-міфологічної картини світу в традиційній духовній культурі народів Сходу.

Індуїзм як стрижень художньої культури Індії. Епос „Махабхарата” та „Рамаяна”. Архітектурне втілення містичного жертвоприношення та аскетичного подвижництва (храм Кандар'я Махадева у Кхаджурахо). Роль скульптури (техніка „набрякаюча форма”) в зовнішньому декорі індуїстського храму. Буддійська ступа в Санчі – модель Всесвіту Давньої Індії. Кам'яний рельєф як літопис життя і діянь Будди. Фрескові цикли печерних храмів Аджанти – енциклопедія індійського життя. Тадж-Махал – зразок індо-мусульманської естетики. Індійська мініатюра – витончений жанр індо-мусульманського стилю.

Космологізм як основа китайської культури. Прояв вічної гармонії Інь та Ян у пейзажному жанрі „гори–води”. Образ світу у декоративній манері гун-бі (Лі Сисюнь „Подорожні в горах”); пейзаж настрою в техніці сеї (Ван Вей „Прояснення після снігопаду в горах біля ріки”). Єдність слова, знаку та зображення як ідеал китайського живопису. Відображення етики конфуціанства, даосизму та буддизму в літературних творах („Луньюй”, „Даодецзин”, „Цзінь, пін, мей”). Естетика порожнечі в образотворчому мистецтві. Архітектура палаців і храмів – відображення п'ятичасткової моделі світу (імператорський палац Гугун, Храм Неба). Парк Іхеюань у Пекіні – ідеальне втілення небесної гармонії.

Естетика сінто в японській культурі. Культ природних форм і краси буденного в архітектурі (святилище Аматерассу в Ісе) та літературі (жанр хоку і танка). Ідея „все в одному” як ключовий принцип художньої культури „цивілізації соснової голки”: чайна церемонія тяною, філософські сади каменів хіраніва (Рьоандзи в Кіото), гравюра на дереві укійо-е (Огата Корін, Кітагава Утамаро, Кацусіка Хокусай). Естетизація миті.

Діалог Сходу і Заходу в культурі.

Ритуал принесення жертви в ім'я життя як стрижень культури індіанців Південної та Центральної Америки. Теотіуаканський тип споруди – зразок храмової та світської архітектури майя та ацтеків (Паленке, Чічен-Іца, Теночтитлан). Сакральна функція скульптурного декору храмів. Поєднання символічного та реалістичного в живописі Д.Рівери (Національний палац та будівля Міністерства освіти у Мехіко).





Дата добавления: 2015-09-20; просмотров: 150 | Нарушение авторских прав


Похожая информация:

© 2015-2017 lektsii.org.

Ген: 0.006 с.